Dodatki na blogi. Niektórych nie znajdziesz nigdzie indziej!
RSS
poniedziałek, 09 lipca 2007
..:: Słownik wyrazów i znaczków blogowych by Sisi-Gwiazdka + obrazy graficzne for you :D (cz.2) ::..

~~ Słowa ~~

avatar - zwany także jako avek, avator; jest to banner

czyli niewielki obraz, także w postaci gifa czy animacji

mający na celu raklamy danego bloga lub strony intern.

banner - coś w stylu avatara (avka) jednak ma on na

celu rozreklamować jakiś konkurs blogowy, czyjeś u-

rodziny, notkę urodzinową itd. Jest najczęściej mały

i ruchomy, oto przykład bannera:

 

blink - gif pod którym znajdują się małe kosteczki, w

których można wpisać dowolne słowo; blinkiem można

nazwać również taką kosteczkę; w internecie jest

sporo blinkmakerów

candy, candy doll - lalka, wykonana w dollsmakerach;

dollsmakery możemy znaleźdź na wielu stronkach interne-

towych; candy zazwyczaj ubieramy, nieraz dobieramy

tło (krajobrazy, tematyka)

doll - z ang. lalka, w internecie są candy dolls, mini

dolls, oraz dolls makery

enter - obrazek, na którego się kliknie przesyła nas na nowy

adres czyjegoś bloga (przy zmianie adresu)

fonty - z ang. czcionki

free - z ang. darmowy, najczęściej możemy się spotkać

z free layami, czyli darmowymi nagłówkami

gif - ruchomy obrazek, albo format, w którym zapisuje

się dany obrazek by nie miał białego tła

glitter - z ang. brokat; występują np. glitter napisy, glitter

makery, czyli brokatowe obrazki i makery

hello kitty - animowane kotki, często w postaci gifków

hiperłącze - przekierunkowanie do danej strony poprzez

kliknięcie na obrazek lub jakiś wyraz

klik - znany także pod nazwą "click" - jest to niewielki

obrazek graficzny, najczęściej mini gifek (ruchomy),

który ma na celu przekierunkować jako hiperłacze na

inną stronę internetową tuż po kliknięciu na tego klika

 lay (layout) - oznacza nagłówek, jednak tego pojęcia

używa się także jako szablon w którego skład wchodzi:

nagłówek, avek itp.

link - skrót do strony, podstrony, bloga, obrazu itd, przykład linku:

                                                                      http://girlsofblog.blox.pl/2007/07/wpis.html

inaczej adres URL strony

maker - program lub strona internetowa, służąca do

tworzenia danej rzeczy, np.: dollsmaker, blinkmaker;

Mundo Magico - małe obrazy, miniaturki Wonderla-

ndów, czesto brokatowe, animacyjne, bardzo barwne, i kolorowe

nagłówek blendsowy - nagłówek, na którym znajdują

się dwie lub trzy fotki tej samej modelki z jednej sesji

zdjęciowej; njaczęsciej nagłówek wygląda tak, jakby

dana aktorka/modelka przed chwilą się poruszyła

nagłówek brushowy - nagłówek, w którym głównym ele-

mentem wystepującym są brushe (zazwyczaj Photoshopowe)

nagłówek exemplary - nagłówek z poszarpaną ramką (nieraz

nazywana jako malowana szminką) tym stylem jest wykonany

mój obecny avek

nagłówek mylogowy - nazwa pochodzi od stylu, który

znajduje się na blogach: www.(...).mylog.pl Szablon, który

jest podzielony na trzy kolumny, najczęściej: Etc, Notki, Etc.

neopetsy - są to zwierzaczki internetowe, czasami brokatowe

nick - ksywka, przezwisko, pseudonim bloggera

pattern - z ang. wzorek; fill the pattern - nałożenie,

wypełnienie wzorkiem

pixel - najmniejsza jednostka komputerowa (graficzna)

równa się mniej więcej tyle co kropka postawiona ołów-

kiem w Paintcie ;) nazywane tak są również mini gifki,

zwykle ruchome, najczęściej wykorzystywane do clic-

ków, oto przykłady:

           

PNGsy & PSDsy - są to obrazki bez tła, niektóre z nich

się pobiera; są najczęściej wykorzystywane do robienia

nagłówków i avków, zwykle są to sławne osoby lub neo-

petsy lub zwierzaczki

scribblesy - obrazki tworzone odręcznie w Paintcie

SPAM - komentarze mające na celu promowanie własnej

strony internetowej lub bloga, konkursów, nowinek itp.

Są najczęściej wysyłane hurtowo, do wielu osób; np.:

"Wchodźcie na mojego bloga (...)"

stamps - tło pod nagłówek (lub avek) wykonane z

samych brushy

tagi - są to słowa kluczowe, aby zobaczyć przykład

wejdź na www.wrzuta.pl i tam po prawej stronie

są, np.: "śmieszne", "kobieta", "humor", "lol" itd.

To Look - ramka, w której znajdują się avki polecanych

blogów przez danego autora

trial - próbna wersja programu; najczęściej na 30 dni;

po zakończeniu triala nie ma mozliwości korzystania z

danego programu. Triala zwykle pobiera się z internetu,

mozna go pobrać wyłącznie raz.

URL - adres strony internetowej, bloga, inaczej link

welcomy - obrazki lub napisy powitalne, często publi-

kowane na samym początku notki

Wonderlandy - śliczne, kolorowe, brokatowe krainy w stylu animacji

vexel - ładny obrazek graficzny charakteryzujący się

odmienną grafiką i własnym stylem, jest on przerobiony

w Photoshopie i przypomina on postaci z komiksu


15:08, sisi-gwiazdka
Link Komentarze (1) »
..:: Słownik wyrazów i znaczków blogowych by Sisi-Gwiazdka + obrazy graficzne for you :D (cz.1) ::..

Siemka! To jest dość nietypowa notka, a co najważniejsze niespotykana i mojego pomysłu. Przedstawiam Wam słownik, w którym znajdziecie najpopularniejsze wyrazy, zwroty, znaczki, minki, skróty, uśmieszki itp. używane przez bloggerów. Wiadomo jednak, że istnieją nowi i początkujący bloggerzy, którzy nie znają wielu słów, dlatego postanowiłam im tą wiedzę nieco przybliżyć. Mam nadzieję, że mi się to uda ;) Na koniec dodałam równieź obrazy graficzne dla Was ;) No to nie przedłużam tylko zapraszam do przeczytania.

¸.¤*¨¨*¤.¸¸..¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸..¸¸.¤*¨¨*¤.¸

SŁOWNIK WYRAZÓW I ZNACZKÓW

by Sisi-Gwiazdka ...

<-.¸¸.•´`•.¸¸.•´ <-.¸¸.•´`•.¸¸.•´ <-.¸¸.•´`•.¸¸.•´

~~ Uśmieszki ~~

  :*  - lol oznaczający buziaczek, całusek ---> 

 ~:/  - lol oznaczający wyraźne niezadowolenie

       ~:)  - lol oznaczający niepewność, intrygę a zarazem

  zadowolenie i akceptację --->       

     :/  - lol wyrażający do kogoś żal o coś, wyraźna 

złość, niezadowolenie --->          

     ^^  - lol oznaczający zadowolenie, radość, śmiech,

spory ubaw z czegoś --->           

       :@  - lol ma dwa znaczenia, nieraz oznacza krzyk, a

               nieraz ziewanie, senność, czasami zaskoczenie

    %)  - lol oznaczający zawroty głowy, nieraz kaca   

 po zabawie czy dyskotece              

       :O  - lol oznaczający zaskoczenie, ździwienie, nieraz

oburzenie; wstrząs --->                 

       :'(  - łza krecąca się w oku; rozpacz, smutek ---> 

  xD  - ubaw; lol oznaczający nieprzeciętną radość,

śmiech --->                                      

 :P  - w zależności jak kto odbiera: pozytywny lol

            lub nie; nieraz oznacza jako: "masz za swoje",

           nieraz jako "hehe" lub "miałam rację"; głównie

        jednak oznacza po prostu pokazanie języka

 8D  - okulary przeciwsłoneczne                         

~~ Znaczki ~~

   <3    - serduszko     

--'-<@  - róża              

>>>   - strzałka       

--->  - strzałka      

15:02, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Dalszy ciąg klików...

                             

 

                             

 

                                           

 

                                              

 

                                        

 

                                     

 

                               

 

 

                             

 

                             

 

                        

 

            

 

 

                             

 

                      

 

                  

 

15:00, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Kliki.

Oto fajne kliki, które możecie wykorzystać do hiperłączy. Nigdzie, na żadnym blogu nie znajdziecie ich więcej! Zapewniam, że tylko na moim blogu jest aż tak wielki wybór ;)! Pozdrawiam!

                                    

 

                              

 

 

                                   

 

                         

 

                               

 

                                       

 

                             

 

                                

 

                                

 

                                 

 

                             

 

                            

 

                        

 

15:00, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Efekt żałoby.
Żałoba... Bardzo smutne chwile i nie przyjemne dla nas wszystkich sytuacje czasami zdażają się w naszym życiu. Czasami brakuje słów żeby to wyrazić lub wyżucić niektóre rzeczy z siebie...

Jest jednak pewien sposób, aby to wyrazić na swojej stronie.
Wstawiając poniższy kod na swoją stronę wszystkie obrazy, które są na Twojej stronie i treść widoczna jest w odcieniach szarości.

<script language="JavaScript" type="text/javascript">document.body.style.filter='gray';</script>
<a href="http://rozrywkowi.pl" title="Szablony na bloga">rozrywkowi.pl</a>
12:59, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Kursory.

Jeśli chcesz ozdobić swojego bloga kursorem bardziej orginalnym niż biała strzałka wystarczy że w head wstawisz następujący kod:



Gdzie zamiast RODZAJ_KURSORA wstawisz:

help - kursor pomocy | przykład-strzałka i znak zapytania
crosshair - krzyżyk | przykład-taki jak w paincie przy rysowaniu
pointer - rączka | przykład-taka jak ta, która się pokazuje kiedy klikamy na coś na pulpicie
move - busola | przykład-krzyżyk ze strzałkami na końcach
e-resize - kursor w prawo | przykład-taki jak w paincie przy rozciąganiu
ne-resize - kursor dolno-lewy | przykład-taki jak w paincie przy rozciąganiu
nw-resize - kursor dolno-prawy | przykład-taki jak w paincie przy rozciąganiu
n-resize -kursor do góry | przykład-taki jak w paincie przy rozciąganiu
text - kursor tekstowy | przykład-taki jak się pisze na blogu
s-resize- kursor do dołu | przykład-taki jak w paincie
w-resize- kursor w lewo | przykładtaki jak w paincie
wait - klepsydra | przykład-taki jak na pulpicie kiedy się czeka

                                        Ponieważ to pisałam musiałam podać przykłady a nie rysunki =( !

12:55, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Wyszukiwarka ściąg.
Niezmiernie miło mi zaproponować kolejny komponent, który możecie łatwo i bezproblemowo umieścić na swojej stronie. Jest nim "Wyszukiwarka ściąg". Prace wyszukiwane są ze zbiorów strony http://sciaga.nauka.pl, które przed publikacją są sprawdzane przez nauczycieli.

Aby wyszukiwarka znalazła się na Twojej stronie umieść na niej następujący kod html:

<script language='JavaScript1.2' src='http://rozrywkowi.pl/wyszukiwarki/wyszukiwarka_s.js'></script>

Wyszukiwarka wyglada tak:

 
 
Wyszukiwarka ściąg:
szukaj również w treści
skrócony opis
wyszukiwanie zaawansowane

12:44, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Wyszukiwarka blogów.
Wyszukiwarka blogów jest narzędziem (jak sama nazwa na to wskazuje) do wyszukiwania blogów.

Po wpisaniu do niej jakiegoś hasła, następuje przeszukanie naszej bazy i wyświetlenie wszystkich adresów oraz opisów które posiadały zawierające to hasło.

W wynikach wyszukiwania znajdują się tylko i wyłącznie strony kóre znajdują się w naszym katalogu blogów.

Oto kod html:
<TABLE WIDTH="160" style="border:1px solid #CCCCCC" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0"><tr><td style="padding:5px;" align="center"><form name="szukaj" method="post" action="http://blogers.pl/katalog.php"><SPAN style=\"font-size:14px;\"><b>Wyszukiwarka blogów:<br></span></b><input type="text" size="10" name="word" value=""><input type="submit" style="font-weight: bold" value="szukaj!"><input type="hidden" name="cmd" value="search"><br><a href="http://blogers.pl/katalog.php?cmd=new" style="text-decoration: none"><SPAN style="font-size:9px;">+ dodaj bloga do wyszukiwarki</span></a></form></TD></TR></TABLE>

A tak wygląda wyszukiwarka:

Wyszukiwarka blogów:

+ dodaj bloga do wyszukiwarki


    KOMENTUJCIE!
12:39, sisi-gwiazdka
Link Komentarze (1) »
Jak zrobić nagłówek w APS (cz.4)?

Dam wam 4 część instrukcji na nagłówki w APS (Worldzie)  xD

 

A więc wchodzimy do Worlda (to jest ten dokument, gdzie mamy niedkokończony  nagłówek) i naciskamy "Print Screen_Sys Rq". Wyłączamy Worlda i wchodzimy do painta :D Bierzemy na edycja->wklej i wkleja nam się cały odbity ekran :D Później zaznaczamy "zaznaczenie" wygląda tak ->. I zanaczamy nasz nagłówek i naciskamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy "kopiuj".

Później naciskamy na plik->nowy i jak nas zapytają, czy zapisać zmiany to zaznaczamy "Nie"

Później jak już zaznaczymy "Nie" znowu bierzemy na edycja-> wklej. Wkleja nam się nagłówek :D Później naciskamy na taką literę A i piszemy jakiś tekst :D Najlepiej "Witam na moim blogu"

12:35, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Jak zrobić nagłówek w APS (cz.3)?

 Ta instrukcja nie będzie w APS, ale w Worldzie i paincie :)

A więc wchodzimy na Worlda i naciskamy na wstaw->obraz->z piku i wybieramy ozdobione falami tło :) (oczywiście, co do cz. 1 to nie musi być ozdobione falami :P) i naciskamy "enter". A później znowu bierzemy na wstaw->obraz->z pliku. Tym razem wybieramy naszą fotę :) Następnie klikamy na naszą fotę prawym przyciskiem myszy i wybieramy:

Później klikamamy na zakładkę "układ"  i...

i naciskamy "OK"

Później możemy trochę naszą gwiazdę pomniejszyć i przyciągamy na tło ozdobione falami. Wygląda to tak:

12:29, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Jak zrobić nagłówek w APS (cz.2 super obwódki do fot)?

Teraz dam wam drugą część instrukcji na nagłówek w APS (AdobePhotoshopie). JEŻELI NIE CHCECIE TAK ŁADNIE OPRAWIAĆ FOT NA NAGŁÓWEK to nie musicie xP TO jest część dodatkowa xD Ale format gwiazd bez tła musicie zmienić obowiązkowo!!! :-)

A więc wchodzimy w APS i otwieramy jakąś fotę bez tła albo neops xD A więc jak otworzymy już gwiazdę lub neops to w prawym górnym rogu  jest taka strzałka. Naciskamy na nią:

 

I wybieramy "Blending Options"

I zaznaczamy to co ja zaznaczyłam :-)

 

I naciskamy "OK".

I teraz wystarczy gwiazdę albo neops zapisać i zmienić format xD

Nasza gwiazda wygląda tak:

<< Fajna obwódka, prawda?

 

12:25, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Jak zrobić nagłówek w AdobePhotoShopie (cz.1 ozdobne fale)?

Na początek wchodzimy na AdobePhotoshopa

i naciskamy na "File" i "open" i wybieramy jakeś tło do nagłówka.

Np. takie:

 

 

Teraz naciskamy na taki "kleks" wygląda tak:>>

Z góry na pasku będzie taki sam kleks. Musimy to rozwinąc:

OK. I wyszukujemy sobie fale.

 

 

I tak jak w paincie rysujemy je. Ma to wyglądać tak:

 

Zapisujemy. Bierzemy na "File" i "Save As" Tylko musimy obowiązkowo zmienić format na CompiServe GIF (*GIF)" 

 

I gotowe!

 

W 2 części tej instrukcji napiszę jak ładnie ozdobić fotę lub neops do nagłówka :-)

12:19, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Gify z mangi.

Heyuśka!

Winter is Here!

No! Tyle wystarczy...

11:25, sisi-gwiazdka
Link Dodaj komentarz »
Archiwum
O autorze